Ara ja coneixem els components d'un ecosistema i com es relacionen. Hi ha, però, un tipus de relació fonamental: la que es basa en l'alimentació. Ens podem preguntar: per què no s'acaben els organismes d'una espècie concreta en un ecosistema? Per què, si no intervé la persona humana, els ecosistemes acostumen a trobar-se en equilibri?
A vegades parlem dels éssers vius dels ecosistemes sense conèixer-los prou bé. És el que passa amb el plàncton: el fitoplàncton (1) i el zooplàncton ( 2). Després de veure aquestes fotografies també us podeu aventurar a veure algun d'aquests microorganismes sota la mirada indiscreta del microscopi com l'ameba, l'euglena o bé la vorticel·la.
Podem recuperar novament el pps que parla de les relacions entre els éssers vius, però ara estudiarem les diapositives des de la num. 15 a la 20 i la 25, 27 i 28.
Pel que fa a les cadenes tròfiques ens pot anar bé també veure algun vídeo sobre el tema.
Es pot practicar amb les activitats del jclic. Si no podeu entrar directament per l'enllaç, seguiu les següents instruccions:
1. Buscar "jclic" a google.
2. Anar al menú: activitats, cerca.
3. Omplir amb: ciències experimentals, català i secundària
4. Buscar el títol: "Ecologia 4t ESO"
I continuem practicant també amb les activitats 4, 10, 11, 12 i 13 d'aquest web.
Un repàs general dels temes d'ecologiapodràs trobar-los en aquest web.
Un test ens anirà molt bé per saber si hem assolit els conceptes més importantss dels temes 1 i 2. Cal que escriguis en un document d'excel les respostes a les preguntes següents: de la 1 a la 8; de la 10 a la 15, de la 21 a la 28 i la 54. Després pots corregir-les amb les solucions. Per anar bé, no hauries de tenir més de 5 malament. No m'interessa tant que les tinguis bé en el primer moment com que després revisis les errades que tens i em preguntis els dubtes en les que has fallat.
Endavant, podràs respondre moltes preguntes que, fins ara, no t'havies plantejat!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada